#

Czym się różni e-Pulpit24 od TeamViewer?

autor: Klaudia Żolińska

| 2020-05-08 07:23:19

W naszej pracy bardzo często zdarza nam się słyszeć pytanie “ Czym tak właściwie wyróżnia się zdalny pulpit, i czym różni się od TeamViewera?” Postanowiliśmy w prosty sposób przedstawić różnice między e-Pulpit24, a innymi programami do pracy zdalnej.

Programy do pracy zdalnej

TeamViewer to program do zdalnego zarządzania pulpitem. Pozwala jednemu lub wielu użytkownikom na połączenie się z naszym komputerem. Jest wiele programów tego typu, drugim bardzo znanym rozwiązaniem jest AnyDesk.

TeamViewer.

Pomoc zdalna

TeamViewer czy AnyDesk sprawdzają się w sytuacji wsparcia IT. Wyobraźmy sobie sytuację, w której pracownik biurowy nie może wysłać ważnego maila. Dzwoni do firmy informatycznej o pomoc. Informatyk prosi o włączenie TeamViewera, łączy się z komputerem pracownika, naprawia pocztę i sprawa załatwiona. Obie strony są zadowolone: pracownik otrzymał szybką pomoc, informatyk nie musiał jechać do problemu, tylko rozwiązał go zdalnie.

AnyDesk.

Praca zdalna z e-Pulpit24

Idea e-Pulpit24 jest zupełnie inna. Pozwala ona na pracę w chmurze za pomocą pulpitu zdalnego. Usługa komputera w chmurze jest skierowania do firm z wielu branż, np. biur rachunkowych, firm wielooddziałowych, produkcyjnych, handlowych, transportowych, programistów. Mini komputery, które dodawane są gratis do usługi, skonfigurowane są w taki sposób, że użytkownik od razu loguje się na swój e-Pulpit. Może się z nim również połączyć z każdego innego urządzenia, np. smartfonu lub komputera domowego za pomocą pulpitu zdalnego. Dzięki temu użytkownik pracuje na aktualnych dokumentach i bazie danych nie tylko w siedzibie firmy, ale również podczas home office.

Praca zdalna z e-Pulpit24.

Praca zdalna z TeamViewer vs. e-Pulpit24

Wyobraźmy sobie sytuację, w której 6-cio osoba firma musi pracować zdalnie przez 3 dni od wtorku do czwartku. Aby pracownicy mogli korzystać z dedykowanych programów służbowych muszą połączyć się ze swoim komputerem służbowym.

W pierwszym przypadku opiszmy pracę zdalną przy wykorzystaniu TeamViewera. Aby pracownik połączył się ze swoim komputerem służbowym, musi być on włączony w siedzibie firmy. Jeżeli home office trwa od wtorku do czwartku, to komputer służbowy pozostaje włączony od poniedziałku do piątku. W sumie 6 komputerów będzie włączonych bez przerwy przez 5 dób, co wiążę się z wyższym rachunkiem za prąd. Właściciel przedsiębiorstwa musi zadbać o bezpieczną pracę sprzętu komputerowego, żeby uniknąć zwarcia elektrycznego, przegrzania komponentów itp. W domu mogą wydarzyć się niespodziewane wypadki, np. kot wskoczy na klawiaturę, na biurko, wyleje kawę i po usunięciu szkód pracownik orientuje się, że brakuje mu bardzo ważnych plików. Bez kopii zapasowej danych będzie trzeba dzwonić do informatyka z prośbą o odzyskanie danych… Internet domowy jest wolny, komputer nie jest najnowszy, często się zacina, więc praca jest wolna i nużąca…

Spacer kota po klawiaturze potrafi usunąć ważne dane!

W drugim przypadku opiszmy pracę zdalną z usługą e-Pulpit24. Komputer pracownika znajduje się w chmurze (na serwerze), dlatego pracownik może połączyć się z nim z domu. Komputer służbowy w firmie nie musi być włączony. Użytkownicy e-pulpitu nie martwią się o parametry komputera domowego oraz o prędkość Internetu. Po podłączeniu się z e-pulpitem korzystają z szybkiego światłowodu oraz zasobów komputera: wielordzeniowych procesorów i szybkich dysków SSD. Technicy e-Pulpit24 dbają o bezpieczeństwo danych użytkowników, wykonują codziennie kopie zapasowe, służą pomocą techniczną.

Korzyści pracy z e-Pulpit24

Programy typu TeamViewer i AnyDesk trudno porównać z usługą e-Pulpit24. Komputer w chmurze ma wiele korzyści:

  • wygodna praca z każdego urządzenia i każdej lokalizacji,
  • oszczędność prądu,
  • codzienny backup danych,
  • dostęp do światłowodu i zasobów serwera takich jak szybkie dyski SSD.

Zastanawiasz się, czy komputer w chmurze sprawdzi się w Twojej firmie? Przetestuj e-Pulpit24 za darmo przez 14 dni bez zobowiązań !